Het is helaas niet het meest leuke klusje wat komt kijken bij een verhuizing maar wel een hele belangrijke klus. Ik heb het over het overzetten of aanvragen van je abonnementen. Misschien kom je wel uit een huurwoning waar op het gebied van gas, water, licht en internet alles voor je werd geregeld door je huurbaas en moet je dit nu voor de eerste keer in je leven zelf gaan regelen. Een goede tip is dan dat je hier op tijd mee begint aangezien bijvoorbeeld een internetabonnement vaak pas ingaat na een maand. En een maand zonder internet is natuurlijk best wel onhandig! Neem dus ruim de tijd om het beste en goedkoopste internetabonnement te vinden en vraag deze op tijd aan. Dit geldt natuurlijk ook voor je andere abonnementen.
Eerst weggooien, dan inpakken!
Je weet pas hoeveel spullen je hebt wanneer je alle dozen uit jouw huis in een verhuiswagen ziet staan. Moet je nog starten met inpakken? Onderschat het aantal dozen dan dus ook niet! Het helpt in ieder geval enorm wanneer je van tevoren een selectie maakt van spullen die je niet naar je volgende huis wilt meenemen. Je moet namelijk al genoeg spullen meesleuren naar je nieuwe woning en je wilt geen kostbare pakruimte opvullen met onnodige spullen.
Dozen op ruimte indelen
Wil jij je verhuizing zo soepel mogelijk laten verlopen? Dan is het belangrijk om te zorgen voor een goede organisatie. Wanneer je je dozen gaat inpakken is het erg handig om deze te vullen op basis van categorieën. Begin niet chaotisch allerlei spullen in dozen te proppen maar sorteer je spullen eerst en stop ze daarna in een verhuisdoos. Vervolgens label je de doos nog even met de categorienaam zodat je van buitenaf al kunt zien wat er in de doos zit. Tip: zitten er breekbare spullen in een bepaalde doos? Schrijf dit dan ook op de buitenkant. Zo weet iedereen dat die doos breekbare spullen bevat en dus wat extra aandacht nodig heeft.